26 februari 2012

konspiration

Jag har en hel del konspirationsteorier. Skall bespara er de värsta, risken är annars att jag framstår som helt och hållet rubbad (as opposed to lite rubbad bara).

En av alla mina teorier är att kosmetikaindustrin har kommit överens om en formel som gör att alla sminkprodukter räcker ungefär lika länge. Låt mig förklara. Jag använder exakt fem kosmetikaprodukter: concealer, foundation, puder, ögonskugga, mascara. Punkt. Oavsett om jag köper samma eller olika märken tar alla fem saker alltid slut samtidigt. Det måste vara producenternas avsikt. Iallafall säger min enorma erfarenhet att det är så.

Nu i veckan tog också alla mina fem sminkprodukter slut. Idag har jag därför köpt ny concealer, foundation, puder, ögonskugga och mascara. Och en sminkborste. För tusen spänn. Finns inget som känns så ytligt som att köpa smink tycker jag. Jag vet att man kan låta bli att sminka sig, men det vill jag inte heller, så det är bara att bita i det sura äpplet. Men att lägga tusen kronor på brunt kladd att ha i ansiktet är lite äckligt tycker jag.

Turligt nog fanns en Unicefbössa i sminkaffären. Efter att ha lagt en slant där kändes det lite bättre. Lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar