8 mars 2013

Arg & bubbel

Trots vårsolen, trots den härliga Cohencovern jag hörde imorse, trots att jag åt lunch med två snällisar och en gosig bebis, trots allt detta var det en person som lyckades förstöra min dag. Jag blev så arg så jag drämde näven i en dörr på kontoret. Vår stackars IT- kille råkade komma förbi men vågade nog inte fråga vad jag höll på med. Tur det. Det är sällan jag blir fysiskt arg, så på ett sätt var det ganska skönt att avreagera sig lite, men ärligt talat blir jag besviken när jag inte kan låta saker rinna av mig utan suger upp det som en svamp.

Men, dagen kom igen och blev okej ändå. Fina kollegan S* dök upp från en förhandling så vi kunde prata lite. Sedan svepte jag ett glas bubbel när vi firade en kollega som blev advokat idag. Lite småbubblig sladdade jag hem och möttes av M som monterade cykeln som Pluttskrutten ska få i femårspresent. Säg inget om ni träffar henne.

*S är för övrigt så otroligt självklar i sin yrkesroll. Proffsig, smart och självklar. När hon återberättade förhandlingen blev jag alldeles imponerad. Jag hoppas vår gemensamma arbetsgivare förstår vilken pärla hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar