24 december 2015

God jul i Norrlandsstugan

God Jul på er alla! Vi kom upp och iväg på morgonflighten, Farfar mötte oss och körde oss raka vägen till Norrlandsstugan.

Så tvära kast. Känns som att ha kommit till en annan del av världen. Gruvar mig lite för nästa veckas kontorsstress. 

Vi har hämtat och klätt en gran från gården, haft besök av en mycket generös tomte och naturligtvis ätit oss vimmelkantiga (varför blir det alltid så?). M hade lagat fem veganrätter så det var rena food heaven för mig.

Nu har jag och Pluttskrutten och Skorpan dragit oss tillbaka till Lillstugan. De leker och leker och jag dricker ett glas vin och äter en del av den bissart stora chokladask Farfar vann på Uvarnas jullotteri. Allt medan de andra spelar kort. Länge sedan jag kände mig så avslappnad. Alltså superlänge sedan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar