31 oktober 2016

Tallinn calling

Tallinn calling.

Så långt perfekta dagar på höstlovet. Igår visning på Hotel Viru där KGB hade en hel våning för spioneri på hotellgästerna under Sovjettiden. Sedan kärt återseende med några bekanta från juristlinjen i deras fantastiska hem med grymt god middag och gulliga barn, cava och skratt.

Idag shopping till Lilla Räkan och mig, sedan gick vi gata upp och ner i gamla stan och hälsade på en vän på hennes kontor.

Nu hänger vi på rummet, dvs vid varsin skärm. Jag har yogat lite och dricker vin ur minibaren. Lilla Räkan spelar CS och har troligen inte märkt ngt av detta.

Om ett tag går vi till Estonian Burger Factory. Perfekt mao.


Såhär såg det ut under vår promenad. Regnigt och ruggigt och underbart.

Har förresten tänkt på en sak idag. Jag vet att jag gnäller mycket på dem som hela tiden nästan tvångsmässigt påpekar att Lilla Räkan inte är mitt biologiska barn. Som ständigt måste prata om riktiga barn vs inte riktiga barn och som tror sig veta vad jag tänker och känner. (Alltid helt fel f.ö.) Jag är så trött på det så jag vet inte vad. Men det jag tänkte på när vi gick där i duggregnet idag, Lilla Räkan och jag, var alla er som inte håller på sådär. Som fattar att ett kärleksfullt föräldraskap inte handlar om biologi utan om helt andra saker. Ni fattar och det vill jag tacka er för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar