2 mars 2017

Pangstuga, retirera, tre

Och nu en kvick uppdatering. P.g.a. en massa saker blev det bara långhelg i skidbacken i år. Synd men  bättre än inget.

Bokat pangstuga har vi iallafall. Mitt i backen, jättelyxigt. Kunde idag konstatera hur jag retirerat för varje år. När skidåkning med barn började för min del var jag lite frustrerad över att inte kunna åka svarta pister/i skogen/off pist/fort osv. Nu är jag jättenöjd med att sladda runt i blå och röda backar medan barnen flaxar omkring. Stel är jag också, på ett löjligt sätt.

Har tre mål för morgondagen: åka alla nedfarter här (inte svårt då det inte är så många), äta en våffla i toppstugan 200 m.ö.h. (mycket lätt) och basta (bara vrida upp termostaten). 

Bossen och min superkollega H sköter mina arbetsuppgifter när jag är borta, dessa herrar är de lojalaste på hela kontoret sedan Finkollegan slutade.

Nu ska jag äta upp nödprovianten vi skulle haft i backen imorgon (kex, choklad och russin) och sedan ska jag sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar