1 april 2017

Vegan, oförskämd, lättlurad

Pluttskrutten har tagit steget att bli vegan. Det är helt hennes beslut och hon har funderat på det länge. Vi hjälper henne såklart och det verkar gå väldigt bra. Skolan har varit jättebra också, så kul. Jag har hakat på henne i veckan och ätit helt vego och jag måste säga att det känns grymt. Finns mycket att läsa på om och lära sig, baxnar lite över allt det finns djurdelar i som jag inte visste (många tandkrämer t.ex. Va?).

Träffade förresten en gammal kollega i t-banan idag som var så oförskämd att jag först inte fattade hur otrevlig han var. Som vanligt kom jag inte på förrän efteråt vad jag borde sagt. Morr.

Har förresten gått på tre aprilskämt idag. I Min häst och Bamse bl.a. Hur lättlurad kan man vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar