12 januari 2008

Bokklubbschefen ser dig!!

Konspirationsteoretikern inom mig fick just en bekräftelse på att världen är en enda stor sammansvärjning. Loggade in på min yahoomejl och fann ett mejl från "Barnens bokklubb". I mejlet, undertecknat av "Bokklubbschefen" hälsas jag välkommen som medlem i Barnens Bokklubb. Enligt Bokklubbschefen kommer jag och mitt barn (obs! som ligger i magen fortfarande) "uppleva många härliga stunder" med Barnens Bokklubb. Bokklubbschefen vet också att "det är underbart roligt att läsa" och att "den som läser också förstår mer, när boken tar slut, kan fantisera mer, om det som för andra kan tyckas givet". Slutligen vet hon också att att "den som tidigt kommer i kontakt med läsningen, är den som sedan läser mest". Hon skriver till slut att mitt medlemskap är registrerat. 

Det här mejlet väcker en massa frågor hos mig. Hur vet Bokklubbschefen att jag och lilla räkans pappa skall få ett barn? Eller menar hon lilla räkan? Hur vet hon i så fall att han finns? Och hur kan hon hälsa mig välkommen som medlem när jag inte har ansökt om medlemsskap? Hur fick hon min mejladress? Och hur kan hon se in i framtiden och vet allt härligt som jag och "mitt barn" kommer att få uppleva? Återigen, samhället är en enda stor sammansvärjning. Jag är nu inte längre lätt paranoid utan totalparanoid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar