31 januari 2008

Torsdag är bäst.

Idag är det torsdag. Torsdag är den bästa dagen på hela veckan. Jag försöker få alla att förstå det, men ingen håller med, inte ens lilla räkan. Men såhär ligger det till:

Torsdagar är så bra för att det är fredag nästa dag. Det är bättre än när det är fredag; jag får lite prestationsångest redan på fredag förmiddag för att jag inte strukturerat och planerat helgen. Men på torsdagen kan man bara tänka på att det är helg imorgon kväll!

På torsdag är det "Efterlyst" på teve. Det är ett klockrent teveprogram. Lite snaskigt men samtidigt "nyttigt", inte bara meningslöst skvaller. Och så Leif GW som vet allt och redan löst alla fall och är cynisk och bitter. Hurra! Hasse Ahro som spänner ögonen i en och säger "Du som misshandlade X, du är en ynkrygg, hör av dig till polisen annars gör någon annan det". I love it. Nu kommer det dessutom "Damages", en bra advokatserie med supercoola Glenn Close efter "Efterlyst". Fast jag somnar alltid.

På torsdagen inser jag alltid att det är en massa saker jag tänkt hinna med under veckan som jag inte kommer att hinna. Ingen idé att ta tag i det den här veckan heller, för på fredagen hinner man ingenting. Skönt. Det kan vänta till på måndag. Eller tisdag.

På torsdagar kan jag laga pannkakor till middag utan att någon får säga att det inte är riktig mat.

Fattar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar