21 juli 2008

budgettips?

Jag borde spara pengar. ”I ditt fall”, säger min mycket kloka (men lite präktiga) väninna, ”är det inte så svårt”. Enligt Kloka Väninnan finns det en massa utgifter jag kan spara in på. T.ex. borde jag sluta gå till Sveriges dyraste optiker och istället köpa kontaktlinser på internet. Jag intalar mig dock att dyroptikern vet vad han gör och att det därför är värt pengarna. Dessutom får man en cappuchino medan man väntar på sin tur. Så det så.

Att jag kommer att spara en miljon på ett år om jag slutar äta godis vet jag redan. Det vågar inte ens Kloka Väninnan ta upp.

Däremot är smink en sak som jag (tydligen) kan spara pengar på. Av någon anledning har jag fått för mig att det dyraste sminket är det bästa för mig, min hy osv. ”Så är det inte”, säger Kloka Väninnan. ”Köp på H&M.” Men så här går min tankebanor: Jag behöver/vill ha en ny concealer. Jag vill ha Kanebo Sensai Concealer (299 kr i jättefin guldhylsa,
titta). Eller YSLs (245 kr, också den guldfin). Borde köpa H&Ms. Den kostar 39,50. Men den är ful. Och jag vill inte ha den. H&M, my ass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar