22 juli 2008

ha en glad period

Jag brukar ibland roa mig med att försöka räkna ut hur mycket pengar jag måste erbjudas för att vara med i en reklam för mensskydd. Det skulle nog behöva motsvara hela min framtida livsinkomst, för jag skulle aldrig mer kunna visa mig på jobbet efter att ha babblat om tampongkvalitet i teve. Mensskyddsreklam är väl också den töntigasteav all reklam, ni vet tjejer som babblar om frihet och självständighet för att de använder en viss binda. Spare me.

Libresses nya reklam tar dock priset! De önskar menstruerande kvinnor att ha "a happy period". Tror jag skall börja önska mina väninnor det när vi skiljs åt - "Vi ses på tisdag. Have a happy period!" Därutöver lockar Libresse just nu med "spännande design"  på omslagen till sina Invisible-bindor så att de skall bli roligare att ha i handväskan. Det är nästan så jag tänker börja använda tygbindor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar