2 juli 2008

Han skall heta Albin

Lilla räkan och jag hade en riktig tjafsmorgon. Efter att ha blivit väckt av att lilla räkan spelade "Amanda" med Jimmy Jansson på sin stereo kl 06.15 var jag minst sagt lättretlig. När vi blivit sams igen och ha delat på pannkaksresterna utspelade sig följande konversation.

Lilla räkan: "Du, när kommer nästa bebis?"

Jag: "Nästa bebis? Vill du ha ett syskon till?" (Jag tror lilla räkan har blivit galen.)

Lilla räkan: "Ja. Men jag vill att det blir en kille då. Jag lever ett liv bland kvinnor. Jag har fyra tjejkusiner och en lillasyster. Och så dig."

Jag: "Men jag vet inte om det blir någon mer bebis. Och så vet du ju att man inte kan bestämma om det blir en pojke eller en flicka".

Lilla räkan: "Jo det kan man. Han ska heta Albin. Min lillebror skall heta Albin."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar