20 juli 2008

skärgårdssmutsig

Vi har varit i skärgården en vecka. Utan mobiltäckning, utan Disney Channel, utan internet. Trots denna brist på underhållning har vi hållit sams hela veckan. Ett bra tecken tror jag.

Det är fantastiskt att vara på landet tycker jag. Jag, som annars är ganska noga med hygienen, insåg imorse att jag inte duschat, tvättat håret eller bytt t-shirt på fyra dagar. Visst, jag har badat varje dag, men vattnet är bräckt och man blir i ärlighetens namn mer kladdig och sandig än ren av att bada där. Men who cares? Väl hemma igen krävdes det en stor kraftansträngning att gå och duscha (och byta t-shirt). Lilla räkans pappa har dessutom kommit på att vi ska äta på restaurang ikväll. Det har jag förstås inget emot i sig, men eftersom det innebär att jag måste/borde raka benen och sminka mig lite skulle jag hellre skulle ligga hemma i soffan och äta knäckebröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar