12 juli 2009

mad bad mom

Trotsar finvädret med att ha tvättstugan och slösurfa. Samt vakta Pluttskrutten som sover.

Surfade just på några hjärndöda föräldra- och familjesajter. Ett foruminlägg där en mamma undrade om hennes ettåring kan ha blivit förkyld av att ha varit ute i 40 minuter "med sin pappa" utan överdragsbyxor när det bara var 15 grader ute fick mig att börja undra. Jag hoppas det var ett skämt. Ärligt. Vad är det med folk? Förutom att läkarvetenskapen såvitt jag vet redan rett ut att man inte blir förkyld bara av att bli kall så kan jag inte sluta förundras över hur mycket problem folk skapar sig.

Dessutom tycker jag det är så sorgligt att läsa sånt. Troligen är föräldrarna helt arga på varandra nu, eller så är pappan helt knäckt för att han har gjort felfelfel. Utan att det finns något att uppröras över.

Pluttskrutten träffade sin pojkvän Gurra i parken idag. Sedan de ätit av samma Mariekex som legat i sandlådan kan jag välja att antingen oroa ihjäl mig över alla sorters magsjukor Gurra och Pluttskrutten kan få nu eller också gilla läget. Jag väljer det senare, som den mad bad mom jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar