16 december 2009

batonger, bullbitar och bilbatterier

Lilla Räkan är sist ut i vår kräkcirkus.

Idag har han legat mer eller mindre apatisk i soffan och tittat på Disney XD. Utan att kunna äta eller dricka. Jag VET att han kommer att överleva, men jag blir lika orolig varje gång han är sjuk och inte ens kan dricka vatten.

Mitt i allt elände är det ändå skönt att veta att Lilla Räkan är sig lik. Trots sin apati lyckades han skriva ett sms till min bror nu på kvällen som blev så här: "Hej Lillebror när ska vi få komma hem till dej ? Jag vill faktiskt se på dina data spel och se på din farfars polis grejer som till exempel battongen. God jul eller snarare glad påsk !!! Från Lilla Räkan"

Efter det tog han fram ett par jeans som kan ville sy om. När hans pappa frågade på vilket sätt de skulle sys om sa Lilla räkan att han tänkte sy fast bullbitar och bilbatterier i dem.

Jag undrar just hur det kommer att sluta när Lilla räkan faktiskt tillför energi till sin kropp igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar