6 december 2009

Nikolaus

I min familj firar vi Sankt Nikolaus dag idag. Eller snarare, Mamman fixar, vi andra firar.

Det är jätteviktigt för mig att vi upprätthåller Nikolaustraditionen, särskilt för Lilla räkans, Pluttskruttens och Skorpans skull, samtidigt som det är Mamman som håller i trådarna. Hur det skall gå med Nikolaus den dagen Mamman inte längre kan eller orkar fixa vete fåglarna. Nästan så jag börjar gråta när jag tänker på det. Så typiskt mig.

Nå. Vi dånade som vanligt in i Mammans och hennes mans fina och välstädade hem som en tornado. När vi gick hem efter tre timmar låg det leksaker överallt, blöjor i papperskorgarna och disk och kaksmulor lite varstans. Men våra barn sprider en massa kärlek där de far fram. Vi vuxna också. Ja.

Happy Nikolaus allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar