18 januari 2010

kollektivtrafik

Det är tråkigt att gnälla över skitsaker men nu måste jag iallafall göra det känner jag.

Skorpan och jag har åkt buss och tunnelbana idag och det finns ingen HEJD över hur irriterande många tycker att det är när det finns en barnvagn med på bussen eller i tricken.

Allvarligt talat: jag betalar skatt och löser biljett som alla andra, jag borde väl få åka med kollektivtrafiken jag med? Vad är det som är så förskräckligt med att jag har vagnen med mig? Mina barn skriker nästan aldrig i tunnelbanan eller bussen. Jag kör inte på någon med vagnen. Jag står aldrig med vagnen mitt i gångarna. Jag ber inte om hjälp för att komma av och på. Jag släpper av alla som har bråttom före mig. Jag matar inte barnen med iallaluktande grejer under resan.

Kom igen. Jag klagar inte när folk kommer och trängs med stora resväskor, IKEA-kassar fulla med junk, rullatorer, skidor eller dra-maten-vagnar. Vi måste alla transportera oss och våra prylar, så ser verkligheten ut. Känner man att en barnvagn sabbar hela ens bussresa är det dags att skaffa bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar