21 januari 2010

Stockholmsupptäckt

I DN:s "Hej konsument" brukar den som blir utfrågad alltid få yttra sig om sin "senaste Stockholmsupptäckt ". De flesta brukar beskriva ett  fik eller en trevlig promenad eller så.

Men här skall ni få höra min senaste Stockholmsupptäckt: att man måste SMÖRA för  - alternativt skälla på - personalen i butiker och restauranger för att få service. Särskilt på de dyra ställena. Där märks inte ett spår av finanskrisen. Jag var inne i en flott butik med Väninnan K idag.

Efter att jag stått och viftat med plånboken och harklat mig och börjat riva i sakerna själv fick vi ett halvljumt mottagande. Visst, de hade sjyssta grejer, men jag har inte lust att spendera en massa stålar om jag måste be om det. Det är väl de som ska smöra för mig, eller har jag fattat fel?

Morr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar