22 juni 2010

Ani!

Tänk. Jag har letat, letat och letat efter "When doves cry" i Ani di Francos version*. Verkligen letat. Fattar ni? Och gett upp. Och så idag bara snubblade jag över den på youtube. En slump.

Av en anledning jag inte riktigt kan förklara betydde "When doves cry" jättemycket för mig när jag började lyssnade på den. Idag väcker den mest nostalgiska minnen. Men. Nu har jag hittat den. Med Ani. Ja.

*Som ni kanske har märkt har jag snöat in på bra låtar som duktiga sångerskor gör covers på. Marit Bergman som sjunger Justin Timberlakes "My love" eller Pet Shop Boys "Rent". Eller The Be Good Tanyas när de sjunger "Waitin’ around to die" eller "House of the rising sun". Eva Cassidys version av Bill Withers "Ain’t no sunshine". Allison Crowe när hon gör Leonard Cohens "Hallelujah". Robyn när hon sjunger "Try sleeping with a broken heart". Och nu Ani! Oklart varför covervarianterna berör mig mer än originalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar