26 maj 2011

pannkakssamtal

En mycket viktig kund ringde mitt i pannkaksstekningen, ca kl. 17:50. En businessnubbe. Ni vet. Viktig att serva.

Jag: Eh, hej. Jag är inte på kontoret. Såg du mitt mejl?

Businessnubben: Ja. Det ordnar sig. Vi tar det imorgon.

Jag: Bra.

Businessnubben: Du? Lagar du mat?

Jag: Ehhhh. Nu? Ja? Eh. Alltså jag menar, ibland så... eller. Ja.

Businessnubben: Jag tänkte bara säga till dig att min tolvåring lagar mat till mig just nu. Så jag vann!

Dagens lärdom: Människor är inte alltid som man tror att de är vid första anblicken. Och nästa gång jag får tillfälle ska jag fråga honom hur han burit sig åt. Sjätteklassaren fixar middagen.

2 kommentarer:

  1. skön businessnubbe :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, en påminnelse om att en människas palett har flera färger.

    SvaraRadera