6 september 2011

teeniefrågor

SMULAN! Hej och välkommen tillbaka. Nu har jag fixat en ny enkät åt oss... Kör hårt.

Vad är den äckligaste mat du vet?
Brysselkål. Eftersom jag är väluppfostrad äter jag alltid ett par stycken om det serveras men jag kommer nog aldrig att förstå poängen med brysselkål.
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Fem? Hm... 1) att jag har jobb över huvud taget, 2) att jag kämpade på när det inte var så roligt, 3) att jag gjort en del kunder väldigt nöjda, 4) att jag inte bullshitar och 5) att jag har så bra kollegor (kanske inte min förtjänst, men ändå).
Vad ångrar du i livet (om något)?
Dumma saker jag sagt till och dumma saker jag gjort mot människor som inte förtjänat det. När jag skrikit åt barnen helt i onödan.
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Att jag skulle ha OCD.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Kappan med nitar, UGGs, strumpbyxor, kjol, kofta.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Köper sällan dyrt. Min Anna Holtblad-kofta kanske?
Har du någon oanad talang?
Nä. Jag är så förutsägbar och tråkig att klockorna stannar.
Vad gjorde du i helgen?
Fredag: Middag med finisarna hemma. Såg sedan Sverige-Ungern-matchen med M och Lilla Räkan. Däckade vid 23. Lördag: Plask och Lek med Pluttskrutten och Skorpan. Tjejmilen. Sedan gudomligt god och rasande trevlig middag hos M och J. Småbarnen lekte så fint så länge och Ms vuxna söner var som alltid otroligt fina med Lilla Räkan. Söndag: Dammsög. Tvättade sex tvättar. Vek sex tvättar. Var i lekparken. Lagade söndagmiddag. Ältade en jobbgrej.
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
*Några småjobbiga jobbleveranser. Bara att bita ihop.
*Inte tjata på barnen hela tiden.
*Kurera min begynnande förkylning.
*Ringa några samtal.
*Promenera med grannen.
Vad har du på dig just nu?
Grå kostym (H&M), rosa topp (Sthlm), silverballerinas.
Senaste låt du lyssnade på?
Fix you. Coldplay.
Bästa skönhetsknep?
Har inga. Därför ser jag också ut som jag gör. Haha.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Hetast? Skulle aldrig använda det ordet. Men metrosexuell klädstil skulle jag i alla fall säga. Jag gillar när det syns att mannen ifråga bryr sig om hur han ser ut. Det gäller kvinnor också, för den delen.
Och fulast?
För tighta kläder. Gah.
Vem saknar du?
Pappan.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att alla fick en ärlig chans.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
De författare och musiker jag tycker bäst om brukar ta livet av sig eller knarka ihjäl sig, så de är ju inga direkta förebilder. Har inga idoler eller förebilder annars. Borde jag det?
Bästa filmen nånsin?
Kan inte välja en. Jag gillar Jim Jarmuschs filmer. Night on earth och Coffee and cigarettes är kanske hans bästa, tycker jag. Och Quentin Tarantinos Kill Bill och Jackie Brown. Och en massa andra. 
Bästa boken nånsin?
Kan inte välja. Kan inte ens välja favvo-författare eller favoritgenre.
Vilka tidningar läser du?
DN i papper. Aftonbladet på nätet. Dagens Industri ibland. New Yorker sporadiskt. FAZ eller Spiegel någon gång i månaden.
Vad önskar du att du var bättre på?
Att inte obsessa över saker jag inte kan påverka. Jag önskar också att jag hade bättre tålamod och att jag kunde sjunga. 
Är du religiös?
Jag tror men har svårt för att utöva det kollektivt.
Vad är din största rädsla?
Att bli lämnad.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Att jag skulle bli en dålig mamma.
Vilka personer betyder mest i ditt liv?
M, Lilla Räkan, Pluttskrutten, Skorpan.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Våra barn har de finaste namnen jag kan tänka mig.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
BMW eller Porsche.
De tre finaste sms du fått i år?
”Du fina kloka väninna.”
"Igår kväll kom äntligen lillebror."
"Snart hos dig."

1 kommentar: