15 september 2011

tio

Idag blir Lilla Räkan tio år, tio månader och tio dagar gammal. Idag är det också tio år sedan hans mamma gick bort.

Fina fina Lilla Räkan.

Jag kände inte Lilla Räkans mamma men tänker ändå på henne ibland. Eller ganska ofta faktiskt. På något sätt tror jag hon ser vad som pågår. Jag hoppas att hon förstår att jag inte tar hennes son för given för det gör jag inte. Jag hoppas också hon förlåter mig de dagar jag inte riktigt presterar.

Tio tio tio. Ska inte fördjupa mig i någon numerologi nu men nog är det lite speciellt med alla tior? Jag har i alla fall köpt en tio år-tio månader-och-tiodagars-present som Lilla Räkan ska få sen. From Plastmamman with love.

3 kommentarer:

  1. Givetvis sörjer vi Räkans mamma , vår älskade dotter men är också oändligt tacksamma över att han fått en så fantastisk "plastmamma". Tio år efter den svåra förlusten känner vi sorgen / tacksamheten särskilt stark.

    Kramar från
    Bi och Bo

    SvaraRadera
  2. Tio år kan kännas som en sekund och som hundra år. Jag minns det som igår men känns så otroligt långt bort.

    Såklart att du gör ett fantastiskt jobb som plastmamma till lilla räkan. Han kunde inte få en bättre :)

    SvaraRadera
  3. Bo och Bi. Smulan. Tack fina snälla ni <3

    SvaraRadera