9 september 2012

enkätdags

Jag vet att det är roligare att svara på enkäter än att läsa dem men nu är det dags.

1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när hösten är här? 
Nej. Det har nog aldrig hänt, heller.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Ett par svarta stövlar som jag köpte förra året och som är still going strong, en trenchcoatliknande  jacka och en klänning med hästbetslar och grejer på som jag köpt i en riktig tantaffär.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Ungefär samma som nu. Samma jobb, samma bekymmer, samma fina lilla familj. Fast alla barn var ett år yngre, det är en enorm skillnad när de vuxit till sig lite. Hjärtskärande att bebisåren är förbi, men skönt att logistiken är enklare och sömnen bättre.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Lämnar på dagis, går eller åker till jobbet, sitter med axlarna uppdragna vid öronen framför datorn och försöker hålla alla deadlines, går på ett eller annat möte, åker hem, hänger med familjen, nattar barn. Ungefär så.

5. Vad ska du ha för frisyr?
Ska ha? Jag har försökt få till en frisyr i många år, men det blir alltid halvlångt hår i hästsvans och en lugg jag försöker låta växa. Numera också några grå hårstrån. Panic on Titanic.

6. Vad lyssnar du på för musik? 
Det varierar, men just nu Hästpojken, First Aid Kit och pinsamt nog lite hårdrocksklassiker. Men återupptäckte Chopins pianokonserter idag. Helt underbar vacker musik om man är lite deppig eller småsvajig och behöver samla sig.

7. Vad läser du? 
Har läst trefjärdedelar av "Fifty shades of Grey", men funderar på att skita i att läsa ut den. Fångar mig inte alls. Varken erotisk eller spännande, fast "alla" säger att den är det. Har beställt PO Enquists memoarer som jag verkligen vill läsa.

8. Ditt bästa skönhetstips inför hösten? 
Haha, jag har inga skönhetstips. Finns det särskilda inför hösten? Jag har nyligen köpt en nattkräm och en ögonkräm och är så sjukt nöjd. Men det vete fåglarna om jag blir snyggare av det.

9. Vem är din stilikon just nu? 
Ikon är väl att ta i men min kollega K klär sig ofta väldigt sjysst. Stylish men utan att balla ur.

10. Är du kär? 
Så klart.
 

11. hur många har du bokat i år? 
Bokat vad?  Jag har bokat en helg i Berlin med kursargänget om några veckor, längtar längtar längtar. Funderar på att boka en kort tripp till Paris med Lilla Räkan. Annars har jag inget bokat. Eller jag fattar inte frågan.

12. senast inkomna sms?
"Framme" (från Mamman som skjutsade hem Pluttskrutten), "OK, kollar och återkommer" (från Bossen angående ett mejl jag skickat), "Kommer inte hinna ut i e.m. Rudan på lördag?" (från Mammaväninnan).

13. Ångrar du något i år?
Ja, att jag inte tog tag i en sak tidigare. Men jag hade inte kraften. Har nog förlåtit mig själv ändå.
 

14. vad var bäst med sommaren? 
Utöveckan.

15. vad var sämst med sommaren? 
Vädret och att jag badade för lite.

16. blev det som du tänkt dig? 
Vad, livet? Mitt liv har blivit bättre än jag någonsin vågat hoppas men har också innehållit svåra prövningar som jag inte kunnat förutse.

17. vad önskar du dig? 
Att en som är nära mig  och har det svårt får det lättare. Att barnen växer upp till starka individer. Att jag inte fladdar omkring utan förankrar mig bättre i mig själv.

18. senast sedda film? 
M och jag såg om "Pulp Fiction" för 27e gången förra helgen. Mycket risigt på filmfronten annars. Vill gå på bio.

19. senast köpta plagg? 
En Pumatröja på rea. Fin faktiskt.

20. Hur ser du på framtiden?
Ljust. Annars kan man ju lägga ned direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar