28 september 2012

omväxling förnöjer

En vanlig vecka rör jag mig sällan på andra ställen än hemma, förskolan och kontoret. En eller annan lunchrestaurang kanske. Ibland möte på något annat kontor än mitt. Occassionally gymmet.
Jämfört med detta kommer de närmaste veckorna att bjuda på enormt mycket omväxling. Nästa vecka ska jag vara side-kick åt S på en extern utbildning i två dagar – jättekul förstås, men nytt för mig och en extra anspänning osv. Senare i veckan ska jag gå på en begravning och ska sedan åka på en sedan länge planerad resa till Berlin med mina fina kursare på kvällen. Veckan efter tror jag blir en vanlig kontorsvecka... Men veckan efter den blir det jobbresa med Bossen och en annan av herrarna (de är båda väldigt trevliga men det blir ändock en utmaning att umgås med dem 24-7 i två dygn). Sista oktoberveckan blir det ett drygt jobbdygn i Sundsvall med en Göteborgskollega som jag knappt känner och som jag absolut inte vill göra bort mig inför. Direkt efter Sundsvallstrippen blir det hem och packa för en fyradagars resa till Paris med Lilla Räkan.
Det ÄR jättekul med omväxling och utmaningar men kanske lite för mycket av det goda. Och fler hotellnätter på en månad än jag vanligen har på ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar