6 maj 2013

Nostalgia

M monterade ett skrivbord och en byrå åt mig igår, så nu har jag en sedan länge efterlängtad egen hörna i lägenheten till mina saker. Glad som en lärka blev jag och ägnade en stor del av kvällen åt att inreda min nya fina private space. Kanske bjuder jag på en bild när den är klar.

Passade också på att rensa i några lådor som jag inte öppnat på flera år. Hittade både saker jag blev glad av och saker jag inte alls blev glad av. Mycket glad blev jag av bebisfoton på barnen, några exemplar av inbjudan till Ms och mitt bröllop, tackkort från Skorpans dop och ett kort som RaraK skickade till mig från Paris för 20 år sedan när jag var sjuk. Inte lika glad blev jag av att se mina gamla vigselringar (borde ha spolat ned dem i toan när det begav sig) och några anteckningar jag skrev samma år som Exet och jag separerade. Alltså, det händer förstås att jag känner mig nere och ledsen för olika saker nu för tiden också men jag hade HELT FÖRTRÄNGT hur pissigt jag mådde då. Minns verkligen inte att det var så illa. Well. Knölade ner anteckningarna längst ned i en låda och la fina små lappar jag fått av mina vänner och fjärilsbokmärken över.

Pluttskrutten verkar förresten ha någon slags kris. Idag skällde hon ut sin fröken för att solhatten var för varm och sin mormor för att hon inte hörde var Pluttskrutten sa när de var tre rum ifrån varandra. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar