19 maj 2013

Lillebror <3 E

Nu har Lillebror och hans E gift sig.

Så klart det gick bra, dock lite tagen av att JAG var så nervös innan. Mest för att ett syskons bröllop är så nära. Nästan som om jag hade ett ansvar för att allt skulle gå bra.

Vigseln som alltid det bästa tycker jag. Prästen som verkade så virrig vid genrepet levererade. Skarp och klar och på helt rätt nivå. Pluttskrutten och Skorpan var lugna som filbunkar i sina prinsessklänningar, Lilla Räkan så stilig.

Min bror är alltid snygg (och väldigt lik Pappan), men var verkligen sitt bästa jag igår. Och E var osannolikt vacker. Hon har en väldigt naturlig skönhet, som hår- och sminkproffsen fångat upp helt perfekt.

Att jag skulle hålla tal på middagen var en självklarhet för mig. Tyvärr tog jag mig inte an förberedelserna till talet förrän det nästan var för sent. Tack och lov fick jag lite coachning av finkollegan. Tyckte själv att det blev lite hetsigt, men det var flera gäster som påstod att de tyckte det var bra. Lillebror blev glad och det är det viktigaste.

Dansen och kalaset blev super. Så himla härligt att gå på bröllop med sin partner. Alldeles för sällan M och jag klär upp oss tillsammans. Ännu mer sällan vi får dansa.

Lite seg idag. Har hängt i lekparken med Pluttskrutten, Skorpan och deras kompis P. Tvära kast men så är ju livet som bekant.






ps. Fattade det supersmarta beslutet att låta bästa make-up-artisten fixa mitt smink och mitt hår inför bröllopet igår. Skönt att leja bort det och härligt att känna sig riktigt elegant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar