19 januari 2014

småbarnstrött

Idag är jag sådär trött som jag bara har varit sedan jag fått barn. Pluttskrutten och Skorpan är egentligen igenom faserna när de vaknat i ottan och tyckt att det är dags att äta frukost och leka med tågbanan. Numera sover de till halv åtta på helgerna och kan med lite hjälp på traven leka själva någon timme medan jag halvsover lite till. Lilla Räkan sover f.ö. till lunch om man inte intervenerar.

Men. Imorse vaknade jag klockan sex av att Skorpan (som tassat över till min säng) var jätteledsen (mardröm eller längtan efter M, som är bortrest, lite oklart vilket). Pluttskrutten vaknade också av detta och så var cirkusen igång. Synd att jag satt uppe till klockan 01 och tittade på teve igår. Väldigt synd.

En fördel med att stiga upp så tidigt var att jag klockan 11 hade hunnit äta frukost och läsa hela DN, tvätta och vika sex tvättar OCH handla en sväng på ICA. Efter allt detta har vi också varit på en födelsedagsfika.

Så. Sömnbrist, hetsdrickning av kaffe och socker-overload. Jag är helt slut medan Pluttskrutten och Skorpan aldrig verkar ha varit piggare i hela sina liv. Mycket orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar