30 januari 2014

so far so good

Mitt goda humör synes hålla i sig (även om jag fick ett utbrott på den kafkaeska administrationen på mitt jobb idag). Jag måste säga att det är ganska trevligt att vara lite glad och käck. Vet inte om det håller i längden men so far so good.

Träffade min egen Plastmamma idag, som bjöd på finlunch. Så himla härligt att ses. Hon bor inte i stan så vi ses inte så ofta. Men varje gång vi ses inser jag hennes betydelse för mig. Hon brukar vara positiv och glad för det mesta men idag var hon extra entusiastisk och, ja, lycklig, som det verkade. Det smittar av sig.

Imorse började Skorpan planera sin flytt hemifrån. Hon är fyra år. Men hon tänkte vänta till 18 års ålder sa hon, vilket glädjer mig. Jag får alltså sällskap i 13,5 år till. Pluttskrutten sa att jag fick hälsa på, men helst skulle jag ha med mig kanelbullar, maränger och apelsinsaft.

Jag ordnar det, Skorpan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar