13 februari 2015

Bättre, flyt, bok.

Ingen skitdag idag. Eller det som gjorde mig så sorgsen och besviken igår tyngde mig inte lika mycket idag.

Finkollegan på plats idag så jag fick tala ut om så mycket. Hon fick någon enstaka syl i vädret också.

Nu klassisk fredagkväll: flygande Jakob (jo, det är sant!), teve/iPad och ett sinnessjukt snacksande.

Pluttskrutten skriver på en bok förresten - den heter "Pyssel (stavat "pysel") och lek med Lisa och Mark". Hittills 14 kapitel, blandat realistiskt och urspårat innehåll.

Här delar av illustrationerna till tre av kapitlen. 1) Lisa säger "ådepligar" (åh, det plingar") när en gäst kommer till hennes kalas 2) Lisa ropar "ja klara de" när hon hängt upp en lampa i kapitlet "Lampdax" (hela familjen hänger upp lampor) och 3) Lisa åker skridskor i kapitlet "Skidåkingn" (på bilden gör hon en "snör", syns tydligt.


Alltså jag vet att jag är en galen okritisk mamma, men jag fullkomligt älskar denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar