9 mars 2016

Äta den här

Igår var jag på en kurs, mycket sällan jag går på externa utbildningar, så det var kul på många sätt: kul att träffa folk, god mat och framförallt en jättebra kurs. Föreläsaren hade riktig star quality, önskar jag vore som hon. Kan mest om sitt ämne i hela Sverige, uttalar sig med pondus och självklarhet, är pedagogisk, trevlig och snygg. Har lite att jobba på där.

Svår logistikvecka. Barnvaktsbortfall, föräldramöten, mycket jobb och en födelsedag. Fast födelsedagen är ju kul. Känns som jag inte hinner jobba alls och det är ju sant. Har dessutom några riktigt knöliga saker på jobbet.

Ibland tänker jag att en kanske skulle göra som Mark Twain föreslog, äta en levande groda varje morgon så vet man att det jobbigaste som kommer att hända under dagen redan har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar