29 mars 2016

Claire

Ägnade en stor del av påskhelgen åt att titta på fjärde säsongen av House of Cards. Alltså. Den säsongen är ju seriens absolut bästa och något av det bästa jag sett på teve.

Kan inte riktigt förklara varför men jag kan nästan inte sluta tänka på Claire Hale Underwood. Hon är ju inte direkt genomsympatisk (snarare osympatisk) men jag känner ändå så stor beundran för henne. Hon är i mångt och mycket en riktig bad ass men på ett sätt som jag önskar att jag också var ibland. Och Robin Wright som spelar henne är så galet snygg, alltså jag vill se ut som hon (RW är ungefär så olik mig till utseendet som en människa kan bli: lång, blond, korthårig, atletisk osv osv).

Claire har dessutom PRECIS sådana kläder som jag önskar att jag hade. Jag vill ha vartenda plagg. Och alla hennes skor och väskor. Dessutom har hon totalfina naglar (som jag aldrig har) och fin makeup (som jag heller inte har koll på) och fina smycken (som jag inte riktigt har råd med). Claire är min stilikon, så är det bara.

Men... Inspirerad av Claire ägnade jag lunchrasten idag att fixa naglarna. Tror tyvärr det kommer att bli ytterligare en kostnadspost i min budget framöver, eftersom jag suger på att fixa dem själv.

ps Claires och mina enda likheter: hon joggar och RaraK brukar kalla mig Claire ibland. (Ska be fler personer göra det så känner jag mig lite ballare.)
ps 2 Jag kanske måste klargöra att jag är medveten om att Claire är en fiktiv person.
ps 3 Jag har inte bara tänkt på Claire Underwood idag, jag har jobbat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar