25 december 2016

Julafton. Alltså hallå.

Vi hade en riktigt härlig julafton igår.

Pluttskrutten och Skorpan och jag var i kyrkan på förmiddagen och sedan packade vi bilen full med mat och klappar och åkte till Mamman, som hade gjort så fint hemma hos sig. Stylish. Jag tycker dagen och kvällen blev jättebra, Kalle på teve och tomten kom och matorgie som det ska vara.

Hittade den här bilden på M och mig från vårt bröllop hos Mamman igår och jag tänker såhär: detta var lite drygt sex år sedan. Jag undrar som har hänt med oss? På sex år har vi gått från rätt snygga och tajta (tycker jag), till trötta, glåmiga, rynkiga och lönnfeta. Jag har typ inget hår kvar jämfört med bilden. Visserligen var vi stylade av makeup-artisten vi känner, nyklippta och finklädda men vi hade tre mycket mindre barn då, jobbade minst lika mycket som nu och det är alltså inte tjugo år sedan utan ganska nyss. Alltså hallå. På riktigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar