22 december 2016

rich bitch

Det känns som om hela världen behöver jullov. T.o.m. Bossen säger att det är dålig karma i saker och ting nu. Kollegor, kunder, motparter, alla verkar sura, missnöjda och stressade. Jag orkar inte ens försöka vara trevlig längre.

Lilla Räkan, Pluttskrutten och Skorpan har jullov nu. Lilla Räkan var på natt-gibb igår och ligger och sover. Pluttskrutten och Skorpan har klätt granen, serietillverkar julklappar och, tror jag, återhämtar sig. Jag gillar julen men stör mig lite på att en alltid går in med lite panik i julhelgen. Hursomhelst, det blir skönt med några lugna fina dagar hemma.

Idag lyckades jag verkligen: detta är jag i ett nötskal. Jag sprang till jobbet imorse, vilket kändes jättebra, tyckte det kändes bra och hyggligt tempo trots att jag inte är så stark på morgnarna. När jag springer till jobbet har jag alltid ett ombyte i en ryggsäck som jag springer med och så duschar jag på kontoret, inga konstigheter. Men så idag när jag duschat färdigt så fanns det inga kläder i ryggsäcken. Riktigt spännande. Men jag körde rich bitch-varianten, efter att ha klätt på mig min svettiga träningskläder igen och jobbat i dem 1,5 timme (obs i kontorslandskap) gick jag ned i gallerian vid kontoret och köpte en ny klänning. Allt fixat på tio minuter. In i en affär, provade tre svarta klänningar, valde en som jag behöll på, betalade och gick ut.

Det enda lite tråkiga är att klänningen jag köpte för jättemycket pengar antagligen kommer att vara på 70 procent rea om fyra dagar. Men detta är en mycket världslig sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar