13 december 2008

jeansnoja

Mina en gång så trendiga Acnejeans sprack i grenen härom dagen. Därför gav jag mig igår ut på jeansjakt, i sällskap av Pluttskrutten, Flisan och hennes fyramånaders.

Eftersom lillbebban låg och sov kunde Flisan passa Pluttskrutten (som hatar att gå i affärer mer än 10 minuter). Medan Pluttskrutten härjade runt i inne i omklädningsrummet med Flisan i hälarna lyckades jag snabbt och effektivt prova ut ett par jeans.

Väl hemma insåg jag att de är ganska, vad ska man säga... ungdomliga. Raka liksom, med stora fickor på baken. Dessutom köpte jag dem en storlek för små. Hm. Men med lite våld och vilja fick jag dock på mig dem. Resultat: det blir mycket tydligt att mitt used-to-be hard rock ass har förvandlats till ett wide ass. Men Pluttskrutten har käkat upp etiketterna så jag måste nog behålla brallorna.

Jag får helt enkelt hålla andan och vänta på bättre tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar