30 mars 2009

billgelish!

Fin far hade en osedvanligt svårläslig handstil. Enligt uppgift skall detta ha berott på att han var vänsterhänt men tvingades att skriva med höger hand i skolan. Oavsett hur det förhöll sig med detta var det svårt att läsa det han skrev, både för honom själv och andra.

En gång travade han iväg till mataffären med sin egenhändigt författade inköpslista. Väl framme i butiken irrade han runt där en lång stund för att leta efter "klotlurp" innan han gav upp. Det var inte förrän han kommit hem igen han förstod att det var glödlampor han skulle köpa.

Jag har, tycker jag själv, en helt acceptabel handstil. Enligt andra är den dock också mycket svårtydd ("du skriver väldigt fint, men jag kan inte läsa det" säger Lilla räkan). Tyvärr måste jag nu ge kritikerna delvis rätt. Jag kom just från ett möte under vilket jag skrivit en lista med saker jag ska göra. Mellan "bolagsordning" och "Olof angående utredning" står det "billgelish!".

Nu hoppas jag för mitt liv att det bakom "billgelish" inte gömmer sig något för ärendet mycket viktigt jag tagit på mig att fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar