7 mars 2009

Fru Skugge

Linda Skugge - på något sätt beundrar jag henne. Jag kan med bästa vilja inte hålla med om alla åsikter hon har, men jag tycker hon är stencool som alltid vågar säga vad hon tycker och inte är rädd för någon. Hon är egenföretagare, försörjer sin familj på egna meriter och slutar aldrig springa. Hon är bitter men aldrig något offer. Allt det beundrar jag.

Jag har följt henne litegrann genom åren. Omständigheten att vi är födda samma år gör att jag ofta jämfört mig lite med henne. Fast likheterna oss emellan slutar ungefär vid födelseåret. Nu läser jag att hon håller på att skilja sig. I den krönika hon skrivit i ämnet verkar hon balanserad och inte alltför knäckt. Jag känner inte Skuggan överhuvudtaget men på något sätt berör det mig.

Jag har varit där Linda. Tro mig, även om det kanske inte känns så nu så går det över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar