1 mars 2009

Lördagkväll och söndagsfrid

Lördagkväll i Västerbotten.

Damn. Och jag som trodde att västerbottningar inte gillade att prata. Jag är van att hålla låda och överrösta andra (och ofta ångra mig sedan) men fick ta i för att föra fram mina synpunkter (som jag igår natt tyckte var mycket väsentliga; idag vet jag inte riktigt). Tyvärr fick delar av styrkan avvika innan diskussionerna tog riktig fart. Men vi som var kvar pratade bland annat om sömnproblem, jobbkrav och coping mechanisms. Jag kan intyga att det inte var de sedvanliga fylleklokheterna som kom fram utan smarta, konstruktiva lösningsförslag. Lilla räkans och Pluttskruttens pappa är priviligierad som har sådana släktingar.

Idag är stämningen lugnare. Jag har just mulat i mig middagsresterna i sällskap av Pluttskrutten. Om en liten stund kommer svärfar att tassa upp för att titta på Vasaloppet på teve. Just nu leker Pluttskrutten med en tom bag-in-box. Söndagsfrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar