10 december 2011

Dröm

Bästa grannen brukar prata om drömmars helande kraft. Jag tror nog hon har en poäng, men jag ibland undrar jag över hur mitt psyke funkar på nätterna. Natten innan gårdagens julfest* drömde jag att jag var på middag hemma hos Skorpans lekskolefröken. Pluttskruttens lekskolefröken var också där, tillsammans med en massa spirituella människor. Vi åt buffé som Skorpans lekskolefröken hade gjort och hade långa ingående samtal om intressanta ämnen. Jag var så glad och smickrad över att ha blivit bjuden. På vägen hem mötte jag ett stort gäng av mina kollegor, som var rejält på lyset. Och genast kände jag mig hemma.

Hm. Jag behöver faktiskt hjälp att tyda det här.
 
*på Fotografiska. Fint museum men jag tror jag blivit bortskämd av min vän Fotografens bilder. Vi såg tre utställningar och jag tyckte inte att någon var  sådär så att den slog omkull mig, om ni förstår vad jag menar. Blasé heter det kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar