17 december 2011

snart nytt

Snart blir det 2012. Om 16 små dagar. Sedan kommer 366 nya. Jag älskar när ett gammalt sunkigt år tar slut och ett nytt fräscht tar vid. Jag vet att samma gamla veckodagar, samma gamla måsten, samma gamla dåliga samveten, allt det, finns var också efter tolvslaget. Men jag gillar att summera, att blicka bakåt och framåt. Ett år är ett bra mått för sorg, för glädje. Ett år senare och vad har hänt? Ibland massor, ibland inget särskilt.

Jag längtar också efter att få lägga 2011 till handlingarna. Inte mitt bästa år. Inte mitt sämsta heller, långt där ifrån. Jag har ett rikt, innehållsrikt och lyckligt liv, jag är välsignad som har fått nästan allt jag drömt om. Men det är några saker som river och skaver, som jag ska försöka att hantera smartare nästa år.

Fridens liljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar