31 december 2011

Gott nytt år!

Hej på er!

Vet ni vad? Det här är första inlägget från min fina fina padda som jag fick i julklapp av M. Jag älskar den, ja så mycket som man nu kan älska en pryl.

Är lite vimmelkantig inför det nya året, känner mig bakis fast jag inte druckit. Drömde konstiga drömmar efter att ha kollat på tredje delen av Lord of the Rings-triologin igår*. Men. Jag har höga förväntningar på 2012. 2011 var helt ok för mig personligen, men sjukdom hos flera som står mig nära och en uppslitande konflikt gör att jag haft svårt att känna frid och harmoni. En dålig spiral som jag hoppas att jag kan finna kraft att bryta nästa år.

Ring, klocka ring i bistra nyårsnatten,
Mot rymdens norrskenssky och markens snö.
Det gamla året lägger sig att dö...
Ring själaringning över mörka natten

*och OMG vad snygg han är i filmern, Viggo Mortensen. 

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Låt 2012 bli det bästa året någonsin :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Finaste Smulan! Tack för det! Och detsamma. Jag tror på 2012. Vad tror du om skidåkning i påsk, t.ex.? Ja!!!

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaaaaaaaa, skidåkning i påsk. Yey. Vi håller tummarna att snön ligger kvar i år :) Fast som vädret är hitills i vinter så kommer vi ha snö från och till fram till i maj. Men lika glad är jag för det :) Kram

    SvaraRadera