3 december 2011

lista

Har fått listdille. Nedan 30 triviala fakta om mig. Hade först tänkt göra fyrtio punkter eftersom jag har fyrtioårsnoja men orkade inte.

1) har en tatuering, vill ha en till 
2) skulle läsa medicin om jag fick välja igen
3) äter helst ostmackor och godis om jag får välja
4) har gått i KBT för min kräksjukefobi
5) tycker det ser coolt ut när andra röker
6) funderar på att gå till en spådam
7) dåliga dagar tänker jag att jag hade kunnat bo i Berlin istället
8) älskar yoga men tränar det nästan aldrig
10) har inget tålamod whatsoever
11) är helt fascinerad av mina morföräldrars livsöde
12) drömmer om att skriva en roman
13) skulle vilja sommarprata
14) håller på VfB Stuttgart
15) har dåligt lokalsinne
16) älskar kolhydrater
17) har bara haft två frisyrer i hela mitt liv
18) har pytteliten släkt men en enorm extended family
19) är tidspessimist och tar därför sällan tag i saker
20) köper gärna grejer med fjärilar på
21) intervjuade Olof Palme för tidningen Kamratposten när jag var tio år, året innan han dog. Det finns en bild när jag skakar hand med honom. (Jag hade på mig bylsig stickad tröja och manchesterbyxor och fiskbensfläta. Classy.)
22) har dålig koll på min privatekonomi, vet aldrig hur mycket eller lite jag har på kontot eller vilka fonder jag har  
23) älskar Jim Jarmuschs filmer
24) använder fortfarande pappersalmanacka
25) älskar att lyssna på coola kvinnliga sångares covers på rock- och popklassiker (t.ex. The Be Good Tanyas "Waitin around to die", Lykke Lis "Will you still love me tomorrow" Ebba Forsbergs "Dansa mig till kärleken" Ani DiFrancos "When Doves Cry" osv. osv.)
26) har lurat i ganska många att jag klarar 40 armhävningar
27) spelar inte dataspel för jag skulle bli helt besatt
28) blundar med minst ett öga på alla fotografier
29) har varit vegetarian i 18 år
30) tjänade 25 kronor i timmen på mitt första jobb (tidigt 1800-tal), jag förhandlade sedan upp lönen till 30 kronor i timmen, skillat

2 kommentarer:

  1. gillar sista punkten!

    SvaraRadera
  2. Thanks, raraK. Har aldrig mer lyckats med den typen av löneförhandlingar.

    SvaraRadera