4 januari 2012

2011 (bättre sent än aldrig)

Hittade bästa nyårsenkäten på Quetzala Blancos blogg. Borde förstås ha skrivit något liknande på nyårsafton, men nu hann det bli 4 januari. C'est la vie.

Fem bra det här året?

- S, en ny vänskap.
- Finaste grannen P, som jag kommit närmare, av flera skäl.
- Nya jobbet.
- En sak som jag inte vill skriva om, men som är alldeles fantastisk. Ett nytt kapitel. Ja så är det.
- Att jag börjat jogga. Faktiskt. Bossen är lite bekymrad över vart min rock 'n roll life style tagit vägen.

Fem dåliga det här året?

- Cancer på två nära håll. Jag hatar cancer så mycket, det gör mig alldeles vansinnig.
- Att jag inte alltid kunnat hjälpa en person jag verkligen vill hjälpa.
- Att en uppslitande konflikt inte kom till sin lösning, fast jag verkligen försökte.
- Att jag varit ledsen för mycket och fastnat i dumma tankecirklar.
- Att jag fortfarande inte tömt det satans d*a förrådet.


Vad har du lärt dig i år?

- Att jag är mer rakryggad och stark än jag tidigare trodde.
- Att den lilla hårda kärnan av vänner alltid finns där, fast jag beter mig så obra ibland.
- Att man får ganska många chanser.
- Att man oftast har ett val.
- Att få saker är en slump.

Blev året som du har tänkt dig?

Nej. Mycket jobbigare och tyngre än jag förväntade mig. Många saker var bra, men sjukdomar, bråk, svek och död tog för mycket plats. Sorry to say.


Vilka kläder har du använt mest?

Åkej, tvära kast här... Modeprinsessa som jag är (ehhh, inte) så har jag på jobbet alternerat mellan två för trånga kostymer, en gammal H&M-trasa och en svart Zaraklänning som jag nu tvättat sönder. Återupptäckte min Anna Holtblad-kofta som legat i träda i tre år pga graviditeter och amningar, som fått hotta upp kontorsklädselns lite. På fritiden har jag haft på mig ett par ännu hela och fräscha Nudiejeans i högtidliga sammanhang, annars joggingbyxor och min väninna E:s Odd Molly-kofta (långlån).


Ångrar du något?

Att jag gormat och tjatat så mycket på barnen. Att jag börjat bli lite av en martyrmamma/martyrfru, vilket gör mig galen. Måste bryta det. Att jag trampat i några fällor.

Vad har du mest lyssnat på för musik?

Anna Netrebko, Mozart, Jussie Björling, Nirvana, The Be Good Tanyas, Ebba Forsbergs Cohenplatta. Nu i december har M plockat upp LP-spelaren från källaren och med den kom Lenny Kravitz tillbaka.

Årets tre roligaste fester?

Es och Js bröllop. Misommar i Norrland. Nyårsafton. 2012 blir ett kanonår på festfronten, eftersom mina kompisar börjar fylla FÖRTI.

Vad har du tittat på?

House, The Office, In Treatment, Seinfeld, Solsidan.

Vilka människor har du hängt mest med år?

Lilla Räkan, Pluttskrutten, Skorpan och M.  De bästa stunderna.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
S, en arbetskamrat som blivit en nära vän. Fördjupad vänskap med bästa grannen P och Mammaväninnan.


Vad är det vackraste du fått i år?

- Förlåtelse.
- Kärlek.
- Ett Efva Attling-halsband (ni förstår den inbördes ordningen här kanske).

Årets bästa sms?
"Nu är hon här." (från en vän som fick en efterlängtad bebis.)

Hur många har du varit kär i?

M <3


Vad är det bästa du har läst?

Inte mitt bästa bokår. Atemschaukel var bra. Men totaldeppig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar