5 januari 2012

mer triviala fakta

Misstänker att det bara är Smulan och jag som gillar att läsa varandras enkäter, men jag är barnsligt road av det här.

Hur lång är du? 167,5 cm (obs! 0,5) Alltså, liiiite längre än Smulan.
Vilken är den senaste filmen du sett? Sagan om Konungens Återkomst (del tre i Sagan om Ringen-triologin). Hoppas få gå på bio på lördag och se "Tinker Tailor Soldier Spy", i.e. en lite nyare film.   
Hur stor är din säng? Jag delar en dubbelsäng med M. Lagom stort skulle jag säga. Vissa nätter knölar även Pluttskrutten och Skorpan ned sig i vår säng. Då känns den inte riktigt lika rymlig.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Inomhus? Tofflor! (Mina tyska gener säger mig att man blir förkyld utan sina Hausschuhe).
Tycker du om att mysa/kela? Beror på med vem, skulle jag säga.
Är du en beroendemänniska? Solklart fall. Därför försöker jag att hålla mig till ett begränsat antal laster eftersom jag så lätt överdriver intag av olika slag.
Kan du rulla med tungan? Eh? Ja?
Sover du med gosedjur? Nä, jag har ju M.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? En grytlapp.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Tvättmedel, badrumsspray, tvål, deo, shampoo". Som jag sedan köpte i Helträttbutiken.
Vem var din favoritlärare på högstadiet? Herr Leisgang hette han (som jag hade i Deutsch und Geschichte).
Hur länge har du campat som längst i ett tält? Tre nätter. I Grand Canyon (i ett tidigare, lite äventyrligare kapitel i mitt liv).
Vad lyssnar du på just nu? Teven står på som bakgrundsljud. (En textrad i Kents "Pärlor", inser jag nu. Fint.)
Har du varit med i tidningen? Ja, i tidningen City och en studenttidning.
Vad är det konstigaste du ätit? Popcorn med kolasås. I USA.
Vad är det för färg på din tandborste? Har tre stycken i omlopp. Grön, orange och blå.
Hur imponerar man på dig? Genom att vara omtänksam.
Din största vinst? Ett flaska Henckell Trocken på en färja mellan Göteborg och Kiel. Jag var nio år.
Civilstånd? Gift.
Vilka hemsidor besöker du dagligen? Några bloggar, Facebook, DN, Dagens Industri och Aftonbladet.
Är du fåfäng? Fåfäng och fåfäng men vill helst se något sånär presentabel ut när jag träffar andra människor.
Vilket är ditt drömjobb? Författare.
Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Bo i New York.
Vad har du haft för husdjur? Undulat och katt.
Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Ni vet nog allt om mig...
Svär du ofta? Njäe.
Kan du åka slalom? Ja, helt ok. Varken jättebra eller jättedåligt. Har inte åkt på ett par år, så lääääängtar.
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Svårt att säga, alla mina kroppsdelar förändras i ett rasande tempo just nu, tror det är åldern. Men eh, jag vet inte.
Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Ryggen, skulle vilja ha sådär snygga filéer på ryggen som gyminstruktörerna har. Då skulle jag köpa tio klänningar med bar rygg och ha på mig en av dem varje dag.
Vilken är din bästa egenskap? Att jag har självinsikt.
Vilken är din sämsta egenskap? Att jag ibland är väldigt lättstött.
Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jag är inte intresserad av historia på det sättet, dvs. jag läser aldrig biografier om kungar eller vetenskapsmän eller så. Så ytlig är jag.
Saknar du något? Ekonomiskt oberoende.
Är det viktigt att fira födelsedagar? Jag är omgiven av födelsedagsnördar, så jag behöver inte foka på det så mycket. Men det är klart det är, särskilt barnens.
Vad är det knasigaste du gjort? Jag är så välanpassad så ni anar inte.
Vad har du för laster? Kaffe, godis, choklad, ost, vitt bröd. Allt i helt osunda mängder.

1 kommentar:

  1. visst är det toppen med enkäter. Jag snor dina rakt av när tid finns :) Gillar´t massor.

    SvaraRadera