6 januari 2012

sistalistanpålängejaglovar

Åkej, åkej, jag lovar att det här blir sista listan på ett tag. Men man har ju som bekant inte roligare än man gör sig och ni som är trötta på att höra att 2011 inte var så bra behöver inte läsa.

Den här hittade jag hos Fotbollsfrun som i sin tur hittade den hos UnderbaraClara.

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Reste med hela familjen till charterland.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken.
Dog någon som stod dig nära?
Nej, väldigt tacksam för det. Däremot dog Ms mormor och en väns mamma. Tyvärr dog också F, en tjej jag umgicks med för tio-tolv år sedan, men tappat kontakten med. Bedrövligt sorgliga omständigheter. Dessutom har två nära haft döden flåsandes i nacken, så döden har sannerligen varit närvarande.
Har du varit utomlands i år?
Gran Canaria (eller Kanaria som Pluttskrutten säger) med familjen och Lettland och Tyskland med jobbet.
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ja, en massa saker. Både sån't jag kan påverka och sån't jag inte kan påverka. Ska försöka bli bättre på att förstå vad jag kan göra själv och det som ligger utanför min makt.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Torsdagen den 20 oktober.
Vad var din största framgång 2011?
Att jag sprang en mil under en timme (tanttid jag vet, men jag är stolt över mig själv iaf).
Största misstaget?
Jag gör stora och små misstag hela tiden. Och så gör jag om samma misstag ganska ofta.
Bästa köpet?
Några laddningar grejer från Weleda. Min hud och hy är mycket finare nu. Mellandagsshoppingen med kollegan K platsar också på topplistan.
Vad spenderade du mest pengar på?
Det vanliga. Och så resan till Kanaria.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att ett kompispar kommer att få adoptera.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Dansa mig till kärleken (Ebba Forsberg). Smoke will lead you home (Logh). Rape me (Nirvana).
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.
Vad önskar du att du gjort mer?
Släppt kontrollen.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.
Blev du kär i år?
Nej, vet ni vad. Kärleken vilar stabilt där den ska.
Favoritprogram på TV?
Ser inte regelbundet på teve.
Bästa boken du läste i år?
Dassigt med läsning i år. Atemschaukel (Hertha Müller) var förstås gripande.
Största musikaliska upptäckten?
Mozart. Har inte riktigt förstått hans storhet förut.
Något du önskade dig och fick?
Ja. Ett fint halsband och en padda.
Något du önskade dig och inte fick?
Ja, fast det är icke-materiella saker.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Familjeuppvaktning, lunchdisco, fniss på NK:s underklädesavdelning med väninnan M.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja. Sinnesro.
Vad fick dig att må bra?
Umgänget med mina närmaste.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Osugen på ganska många. Kungafamiljen t.ex.
Vem saknade du?
Samma som alltid. De som är borta.
De bästa nya människorna du träffade?
Bytte jobb, så en massa nya trevliga kollegor. S och C utmärker sig.
Mest stolt över?
Att vardagslogistiken på något sätt funkat.
Högsta önskan just nu? 
Hälsa åt alla nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar