14 januari 2012

Lördagkväll

Igår fick jag ett väldigt fint förtroende av en vän. Blev väldigt glad och lite rörd. Jag skall förvalta det väl. En annan person gjorde mig lite besviken. Jag brukar i ärlighetens namn inte ta saker personligt, men lately är jag inte mig själv. Jag vet inte vad det är. I förmiddags grät jag en skvätt när jag läste ett kapitel i en roman jag lånat av Mamman. Det var inte ens särskilt sorgligt, huvudpersonen hittade en leksak han hade haft som liten. Ni förstår nivån kanske.

Men. Lite oplanerat sover alla barn på annan ort ikväll. Lilla räkan verkar ha flyttat in till grannen (har inte sett honom sedan middagen igår kväll) och Pluttskrutten och Skorpan är hos sin mormor. M och jag hade lite svårt att veta vad vi ska göra av vår nyvunna frihet, men kanske tar vi oss en tur i ut folkvimlet. En lördagkväll. Det ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar