27 november 2012

Gretchen

Jag har sökt och sökt efter en ny bra spännande blog att läsa. Och så av en slump, via något så otippat som LinkedIn, hittade jag så till Gretchen Rubin. Har precis börjat läsa men hon verkar ha så bra idéer och tankar att jag funderar på att sluta tänka själv. Läs t.ex. hennes tips om hur man hanterar jobbiga släktingar vid familjehögtider. Klockrent. Ska börja missionera hennes tes "Just because something is fun for someone else doesn't mean it's fun for you, and vice versa". Gillade också hennes tankar kring hennes relation till alkohol. Samma sak där: Just because something is fun for someone else doesn't mean it's fun for you, and vice versa.

Hon har skrivit några böcker också, bl.a. en som heter Happier at Home, som verkar helt rätt för mig. Ska tipsa tomten tror jag.

Liiiite irriterande dock att hon är så framgångsrik, så snygg, bor i New York City och dessutom är yngre än jag. Men, okej, mitt nya jag accepterar ju sån't jag inte kan förändra och här har vi ett exempel på det. Lalalala....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar