27 december 2012

Borta jättebra

Tillbaka i hemmet.

Juldagarna har verkligen varit toppen. Jag undrar lite vad det beror på de gånger jag känner att familjetillställningarna blir sådär jättebra? Rimliga förväntningar hos alla, bra förberedelsearbete, mognad hos mig?

Vi var sex vuxna och fem barn, ändå en ansenlig mängd individer, i Norrlandsstugan. Sagolikt vinterväder, kallt och klart, som ett vykort. När vi svängde in från stora vägen, rakt in i skogen tänkte jag att jag inte behövde med julstämning än så. Men det blev ännu bättre. Lite löjligt nöjd med allting. Julmat och godis så även jag är nöjd i ett helt år. Finfina klappar. Härligt släktumgänge och barn som lekte och lekte och lekte. M och jag hann också med en utekväll med Ms kompisgäng i hans hemstad. Lite exotiskt och väldigt roligt. Och så en sväng på rean för mig idag. Sweet.

God fortsättning, dårå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar