9 december 2012

Magfobi

Läste i Quetzala Blancos blogg att hon har fobi för gravidmagar. Tror att det är ganska vanligt hos unga (tantigt av mig, jag vet). Jag var kanske inte rädd för gravidmagar när jag var 20, men jag tyckte att allt som hade med graviditeter och förlossningar att göra var som fakta från en annan planet. Helt ointressant, ovidkommande och onödigt. Så klart jag ser på det annorlunda nu. Jag kan t.o.m. känna mig avundsjuk på andra som är gravida eller just fött barn. Kanske mest för att det inte över huvud taget är aktuellt för min del. Längre.

Så, jag tror och hoppas att Quetzalas gravidmagefobi går över. Däremot är, tycker jag, exponering av ogravida magar i fel sammanhang snudd på panikartat. Ett exempel: hade ett möte på jobbet i fredags med en mycket märklig man. Han är enligt uppgift rik som ett troll, klär sig som ett barn (billiga jeans och rugbytröja, på affärsmöte) och säger vad han vill när han vill. Och sträckte under mötet upp sina armar i luften helt omotiverat flera gånger, så jag tvingades titta på hans mage, från bältet upp till brösthöjd. Hade inte Bossen varit med hade jag troligen sagt till honom. Urk.

Trevlig andra advent och grattis på namnsdagen alla Annor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar