31 december 2012

2012års lista...

Jaha. Såhär i årets sista skälvande timmar kan jag inte låta bli att fylla i en nyårsenkät. Kanske roligare för mig att skriva än för andra att läsa. Men. Här kommer 2012 års lista.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Sprang 15 kilometer vid ett och samma tillfälle. Fick en spricka i benet. Troligen ett starkt samband mellan dessa två händelser.

Dog någon som stod dig nära?
- Inte någon jättenära, men min mammas mans mamma (min bonusfarmor alltså) gick bort i höstas. Jag har känt henne i tjugo år och hon var en mycket klok, mycket snäll person. Hon stod min kusin H väldigt nära,  så jag var ganska ledsen för hennes skull.

Har du några nyårslöften?
- Har lärt mig av Gretchen att nyårslöften (eller föresatser om förändring öht) måste vara väldigt konkreta och gå att göra varje dag. Dvs. löften som "njuta mer av livet", "uppskatta det jag har" osv. måste fyllas med konkret innehåll för att det ska funka.

Så. Här kommer två ganska konkreta löften, som går att göra (nästan) varje dag och som jag tror kan få mig att må bättre (ännu bättre):1) meditera med meditationsappen och 2) inte äta godis på vardagar. (Lycka till, Plastmamman).

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Två i tjejgänget jag hängde med när jag var singel. För den ena var det första barnet, så det var så klart extra bra <3

Vilka länder besökte du?
- Tyskland, Spanien, Frankrike.


Vad önskar du att du gjort mindre?
- Ätit mindre godis. Och det vanliga, dvs. obsessat över saker jag inte kan påverka.

Bästa minnet från 2012?
- Parisresan med Lilla Räkan. Berlinhelgen med brudarna. Skrattanfallen med kidsen.
 
Bästa köpet?
- Mycket dåligt shoppingår. Men har lyckats köpa lite underkläder som jag inte känner mig som en idiot i.


Vad spenderade du mest pengar på?
- Räkningarna. Barnen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- All tid med Lilla Räkan, Pluttskrutten och Skorpan. Att flera av mina vänner visat mig att de finns där.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Ledsnare. Trodde f*n inte det var möjligt. Men jag har också varit gladare än på mycket länge. Låter lite schizofrent kanske.


Favoritprogram på TV?
- Solsidan och Jakten på det perfekta livet.


Är det något du saknade 2012 som du vill ha år 2013?
- Ekonomiskt oberoende. Kommer inte att hända 2013. Heller.



Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
- Tyvärr är mina minnen ganska blurriga. Dock saknade jag Pappan ovanligt mycket på hans dödsdag (28 september) i år. Tror jag bloggade lite om det. Det är länge sedan han gick bort och jag tänker inte på honom varje dag längre. Men just i år har jag över huvud taget saknat honom mycket.

Vad var din största framgång 2012?
- Personbästa på milen!

Största misstaget?
- Att jag blivit arg för så många småsaker.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
- Alltid och alltid, men jag har lyssnat ganska många gånger på Robyns "Indestructible" och The Be Good Tanyas cover på "The House of the Rising Sun".


Vad önskar du att du gjort mer?
- Träffat mina vänner.







Blev du kär i år?
- Ja!

Bästa boken du läste i år?
- Inget stort läsår, tyvärr. P-O Enquists självbiografi grep tag dock. Bedrövligt sorgligt.

Största musikaliska upptäckten?
- Pass. Börjar bli gammal så det sitter långt inne att börja lyssna på nytt. Tyvärr. Lilla Räkan har försökt sälja in Skrillex och Kartellen till mig men jag fattar inte grejen.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Familjeorkester och frukost på sängen. Ms linsgryta på kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Jag hade en riktig dipp i vintras/våras, utan den hade jag förstås haft ett bättre år. Å andra sidan var det bara en tidsfråga innan den skulle komma och jag tycker att jag fångade upp det hela bra. Dvs. jag mår mycket bättre nu.

Vad fick dig att må bra?
- Vardagarna med barnen.


Vilken kändis var du mest sugen på? 
- Ingen. Fick spelet när jag lyssnade på en intervju med Stig Larsson.

Vem saknade du?
- Alla som inte finns med oss längre.

De bästa nya människorna du träffade?
- Inte så många nya bekantskaper i år. Men några gamla trogna som jag fått en nystart/uppsving med.

Mest stolt över?
- Att vårt vardagsliv faktiskt är hyfsat harmoniskt på det stora hela.


Vad ser du mest framemot med år 2013?
- Att benet ska läka. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot min egen födelsedag. Fyrtio. Ouch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar