21 juli 2013

Hemma

Hemma på mellanlandning inför nya äventyr.

Jag är övertygad om att Svägerskan M är fantastiskt nöjd med sin födelsedagsvecka. Jag är också väldigt nöjd. Det var härligt att umgås 24/7, härligt att komma svägerskans syster lite närmare (hade fått för mig att hon var lite galen, men hon är en fin, rak och omtänksam person, ganska lik svägerskan men också helt annorlunda), härligt att umgås med svägerskans söner (tre 20-25åringar som tränar, äter och festar oavbrutet), härligt med samtal med svägerskans alla snälla, högljudda, levnadsglada vänner. En bonus var också att träffa Ms syster och hennes familj, som bor så långt borta och vi träffar så sällan.

Enorm tur med vädret också. Hade varit en stor påfrestning att umgås i ett vandrarhemsrum i ösregn och kyla. Barnen var ledsna när vi åkte men glada när vi kom hem. Pluttskrutten och Skorpan har fått pysselböcker och kan inte sluta pyssla. Lilla Räkan sover och sover i sin nya säng.

Jag sitter och väntar på att ICA ska öppna, jag har längtat efter knäckebröd och messmör hela veckan. Så störd är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar