21 juli 2014

Drama

Jaha hörrni. Viss dramatik (bra och dålig) här, håll i er nu.

1) Min ögoninfektion berodde på att jag missat att ta ut en kontaktlins och att den har legat bakom ögonlocket i flera dagar. Ehum. 

2) Pluttskrutten har lärt sig simma själv. Alltså hon är inte klok den där ungen. För några dagar sedan sjönk hon när hon försökte flyta och hundsimmade hjälpligt några meter. Idag simmade hon tio simtag. Naturligtvis inte by the book, men ändå helt galet. 

Förlåt allt föräldraskryt men det är svårt för mig att fatta att Pluttskrutten är så självständig och modig som hon verkar vara.

3) Och så det stora dramat. Det har kommit hussvamp i stora huset på landet. Det är inte bekräftat ännu, det kommer en fukttekniker om några dagar. Men all googling vi ägnat oss åt ger inte mycket tvekan. Hade det varit mitt eget hus hade jag antagligen fått panik, men Mamman verkar ta det med ro. Skitäckligt iallafall.

Vi har svampäcklet till trots haft en härlig dag i solen idag. Bad, Adas kaffestuga i Östhammar, chill vid stugan.

Fridens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar